Slik fikk Kåre en økonomisk omstart

Da bunken av ubetalte regninger toppet seg fikk Kåre hjelp av Bank2. Nå er livskvaliteten igjen på topp.

49-åringen ryddet før jul opp i haugen av forfalte regninger, men tre av kreditorene var krevende å innfri. Da henvendte Kåre seg til Bank2. Nå har 49-åringen full kontroll på økonomien og hverdagen er blitt overkommelig og god.

Ingen superstjerne
– Jeg fikk utrolig bra service av Bank2. Jeg har kanskje ikke vært noen superstjerne med økonomi. Høsten 2015 tok jeg imidlertid tak i privatøkonomien og ryddet opp i flere smålån, men spesielt tre banker var vanskelig å innfri. Dette var banker der jeg hadde forbrukslån og kreditkortgjeld. Samlet var kravene rundt en halv million kroner og det var helt avgjørende å få en ordning med disse for å komme seg på rett, økonomisk kjøl, sier småbarnsfaren.

Fleksibel
49-åringen kontaktet Bank2, som siden 2005 har spesialisert seg på refinansiering av denne type gjeld.
– Jeg fikk oppdatert en gammel takst på boligen, og etter at den ble levert inn til bankrådgiveren gikk det en ukes tid til alt var ordnet. Jeg møtte en rådgiver som var fleksibel og som var opptatt av å hjelpe meg, sier han.
Mer enn 250 000 personer er i dag økonomisk svartelistet i Norge. Opprydningen som Kåre gjorde, førte til at han umiddelbart ble fjernet fra dette registeret. Han er i full jobb, er kredittverdig og sier at livet er blitt langt mer behagelig etter at han gjennomførte en økonomisk omstart.

Advarer mot smålån
– Livskvalitet snakkes det ikke så mye om. Men det er viktig og den ble raskt mye bedre når jeg fikk ryddet unna, erkjenner han. Før 49-åringen henvendte seg til Bank2, hadde han dialog med en annen bank som ville gi re-finansiering.
– Den banken ville ha alt, også boligfinansiering og renten de tilbød var unødvendig høy. Jeg er veldig tilfreds med alternativet jeg landet på med Bank2, sier Kåre.
Småbarnsfaren har et råd til folk som mister den økonomiske oversikten.
– Søk hjelp umiddelbart, og generelt oppfordrer jeg folk til å holde seg unna smålån og kredittkort, sier han.

PS: Av hensyn til familie, arbeidskolleger og omgivelsene forøvrig er saken med Kåre anonymisert.

Har du behov for bistand kan du ta direkte kontakt med Bank2

Banksjef Bo K. Kielland i Bank2 sier at det er mange tilsvarende saker som minner om Kåre.
– Alle som henvender seg til oss får individuell behandling. Det betyr at vi prøver å være fleksible og løsningsorienterte. Dessverre er det alt for få som tar tak i de økonomiske utfordringene som i tilfellet Kåre. Han viser at det finnes løsninger, men de som tar kontakt må også være motiverte for å rydde opp, påpeker banksjefen.

mar 11, 2016 0 Kommentarer
Forfatter: Haakon B. Schrøder

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *